Advertisements
  • LED Grow Light for cannabis, HLG lighting, Percys Grow Room Ad
  • Ali Bongo, Head Shop UK, buy best bong UK, Percys Grow Room
Stootie's 3rd Grow ...
 
Notifications
Clear all

Grow Diaries [Closed] Stootie's 3rd Grow - The 27 Club Resurrection Project

Page 1 / 5

Stootie
Patreon Bling
1K Post Likes
2.5K Post Likes
Active Grow Diary Bling
5k Post Likes
10k Post Likes
Moderator Bling
3 Complete Grow Diaries
OG
Points: 49933
Posts: 1763
Topic starter
(@stootie)
Limonene
Joined: 9 months ago

I found 27 seeds in one of my old grinders the other night, I cant remember ever putting them in there but they've probably come from buds iv bought sometime. Im guessing they'll all be from the same mother but I dont know if they are photos or autos or anything else about them.

It must be round about 10 years they've been sittin in the grinder but I thought I would start a diary and try working my way through them and post the results here, if any of them do work it will be good practice plants if nothing else, and if none of them sprout it wont matter a fuck LoL  

138 Replies
Stootie
Patreon Bling
1K Post Likes
2.5K Post Likes
Active Grow Diary Bling
5k Post Likes
10k Post Likes
Moderator Bling
3 Complete Grow Diaries
OG
Points: 49933
Posts: 1763
Topic starter
(@stootie)
Limonene
Joined: 9 months ago

Seed 1

 

The first member of the 27 Club im going to try and bring back is.............. Jim Morrison.

P5030201

I dropped Jim in a bath of water lastnight, this morning he sank to the bottom.... so I fished him out before he drowned and placed him in the Gender Correction Resurrection Pod.

P5030198
P5030199

I'll find out in a few days if this resurrection has been a success..... if Jemima Morrison emerges from the pod Beg  

 

Chillbert
(@chillbert)
Joined: 11 months ago

Patreon Bling
Chess Club
1K Post Likes
2.5K Post Likes
5k Post Likes
2 Plant of the Month Wins
10k Post Likes
Moderator Bling
3 Complete Grow Diaries
The High Council Award
Veteran
Points: 40917
Limonene
Posts: 2065

@stootie good luck with this mystery grow bro! 
who knows.. you may unearth the next NY diesel or chem D (both originally bag seed I believe! )

😎 how cool would that be !

Stootie
(@stootie)
Joined: 9 months ago

Patreon Bling
1K Post Likes
2.5K Post Likes
Active Grow Diary Bling
5k Post Likes
10k Post Likes
Moderator Bling
3 Complete Grow Diaries
OG
Points: 49933
Limonene
Posts: 1763

@chillbert Cheers bud, yea It would be cool if it was some powerful top quality long lost strain.... not quite sure how something like that would end up in one of my grinders tho, more likely to be some old weak shit thats best forgotten about.lol

If anything grows I'll have to hand it over to you lads for identification because I wouldnt know NY Diesel from Paddington Petrol LoL

 

Mossbeardmitch
100 Post Likes
250 Post Likes
500 Post Likes
1K Post Likes
2.5K Post Likes
5k Post Likes
Patreon Bling
Legendary
Points: 30809
Posts: 935
(@mossbeardmitch)
Linalool
Joined: 2 years ago

Jim Morrison lmao

Hope they sprout for ya stootie 💪🌱

 

Stootie
(@stootie)
Joined: 9 months ago

Patreon Bling
1K Post Likes
2.5K Post Likes
Active Grow Diary Bling
5k Post Likes
10k Post Likes
Moderator Bling
3 Complete Grow Diaries
OG
Points: 49933
Limonene
Posts: 1763

@mossbeardmitch I should maybe get another grow cupboard put into action for side projects, dont want my main production line getting interupted by plants that end up being male or some shit.haha It would be good even if only 1 grows just to see if anyone knows what kind they are. It adds a bit extra excitement when you dont know what your growing... so a bit like my first glow then, but at least I know what photos and autos are this time round LoL   Cheers Mitch Wink

Rufio
Patreon Bling
1K Post Likes
2.5K Post Likes
Active Grow Diary Bling
1 Complete Grow Diary Award
5k Post Likes
Respected Member
Points: 10454
Posts: 679
(@rufio)
Linalool
Joined: 1 year ago

Good luck with them man, hope it’s not like the ‘other’ 27 club 

Stootie
Patreon Bling
1K Post Likes
2.5K Post Likes
Active Grow Diary Bling
5k Post Likes
10k Post Likes
Moderator Bling
3 Complete Grow Diaries
OG
Points: 49933
Posts: 1763
Topic starter
(@stootie)
Limonene
Joined: 9 months ago

After the standard 3 day resurrection time had passed I opened the Doors of the pod and Jim has broken on through from the other side.

P5060212
P5060216

Dr Stonedbear assures me that altho it looks like a big white cock sticking out of the shell it has nothing to do with the final gender outcome.

Next the reburial process, Jim was laid to rest 2cm deep pecker down in this pot on 6/5/21

So now its just a case of waiting to see if the lizard king emerges from the soil or the LA woman lizard queen Cool  

(but it could end up being a carrot seed for all I know LoL )

Buster2704
(@buster2704)
Joined: 7 months ago

100 Post Likes
250 Post Likes
500 Post Likes
1K Post Likes
2.5K Post Likes
Known Member
Points: 8075
Caryophyllene
Posts: 346

@stootie liking this idea will follow along and see what happens good luck hope its something decent 👍

Stootie
Patreon Bling
1K Post Likes
2.5K Post Likes
Active Grow Diary Bling
5k Post Likes
10k Post Likes
Moderator Bling
3 Complete Grow Diaries
OG
Points: 49933
Posts: 1763
Topic starter
(@stootie)
Limonene
Joined: 9 months ago

I had a look this morning and we have lift off!! But I had to perform a caesarean on it because the shell was completely stuck shut apart from a tiny gap at one end, it just looked like a seed sitting on top of a stalk.

Luckily at the start of the year I had insomnia because I didnt have any weed and I watched a lot of reruns of Bullseye in the early hours of the morning, and because of all the subliminal programming I bought a dartboard a few weeks ago and got new darts home this week, So I tried usin a dart to see if I could get the plant free.

I dipped the dart in a cup of water and gently rubbed water along the edges of the shell to moisten it. After letting the water soak in I used the point of the dart to try and prise the shell open at the gap.

I forgot to take a pic before I started but after a few mins it start opening, fuck she was tight.

P5080217
P5080218
P5080219

I eventually got the one side off but the 2nd half wouldnt budge, then I noticed a bit of skin like stuff was holding it in place a bit like a chin strap on a crash helmet, the point of the dart worked perfect for the job again and once the chin strap was removed the 2nd half came off too.

P5080220
P5080221
P5080222

Iv got a dome oven it now and have it undar a light, Just have to wait and see what the next few days bring.

But if anyone has a problem with stuck shells I would highly recommend usin a dart, works a treat. cheers lads Grin  

 

 

Toploader
(@toploader)
Joined: 1 year ago

Patreon Bling
Chess Club
1K Post Likes
2.5K Post Likes
5k Post Likes
Active Grow Diary Bling
3 Complete Grow Diaries
Respected Member
Points: 17337
Myrcene
Posts: 1124

@stootie well done mate. Always a tense time when they hold on to the seed pod 😥

Stootie
Patreon Bling
1K Post Likes
2.5K Post Likes
Active Grow Diary Bling
5k Post Likes
10k Post Likes
Moderator Bling
3 Complete Grow Diaries
OG
Points: 49933
Posts: 1763
Topic starter
(@stootie)
Limonene
Joined: 9 months ago

1 Week old today

 

Its been a week since she (hopefully) broke through the soil.

Seems to be doing ok, the RH hasnt been great, been about 50ish but iv had a dome over it. Its been stretching a bit too but the stem (is that the right name for the trunk, I can never remember) seems a lot sturdier and stronger like than all the other stretchers iv had.

P5150236
P5150238

The leaves look pretty good too, I was expecting them to be all twisted to fuck or some shit after the crash helmet removal at the start

P5150237

Now if one of you would be so kind as to tell me what strain it is we're dealing with here things would be takin shape LoL   Cheers for stopping by Wink

 

Toploader
Patreon Bling
Chess Club
1K Post Likes
2.5K Post Likes
5k Post Likes
Active Grow Diary Bling
3 Complete Grow Diaries
Respected Member
Points: 17337
Posts: 1124
(@toploader)
Myrcene
Joined: 1 year ago

That's definitely Gardeners Delight, bears cherry size, sweet fruits, ideal for Bolognese 😁

Stootie
Patreon Bling
1K Post Likes
2.5K Post Likes
Active Grow Diary Bling
5k Post Likes
10k Post Likes
Moderator Bling
3 Complete Grow Diaries
OG
Points: 49933
Posts: 1763
Topic starter
(@stootie)
Limonene
Joined: 9 months ago
Posted by: @toploader

bears

Not sure if I like the sound of that, If these seeds from "Gardeners Delight" are going to attract bears I might need to get some bigger sticky traps LoL

Sweet cherry bear bolognese from Gardeners Delight, thats the genetics sorted out... now it'll just be a case of hanging around waiting for genitals to be revealed.haha

I was forgettin there will still be the small matter of will it be an auto or photo too.lol cheers mate Wink  

 

 

 

Toploader
(@toploader)
Joined: 1 year ago

Patreon Bling
Chess Club
1K Post Likes
2.5K Post Likes
5k Post Likes
Active Grow Diary Bling
3 Complete Grow Diaries
Respected Member
Points: 17337
Myrcene
Posts: 1124

@stootie all good mate, anytime 😉

Stootie
Patreon Bling
1K Post Likes
2.5K Post Likes
Active Grow Diary Bling
5k Post Likes
10k Post Likes
Moderator Bling
3 Complete Grow Diaries
OG
Points: 49933
Posts: 1763
Topic starter
(@stootie)
Limonene
Joined: 9 months ago

2 Weeks old (yesterday)

Iv been sticking this plant in the big room with the other plants in the mornings, then put it back in the veg cupboard at night.

I spoke to Migro first and they said you can have seedlings 40-50cm below the light on full power or at the optimum 18cm height and dim down to 30%

P5230249
P5230251
P5230252

Its been problem free so far, the next couple of weeks should be a bit more interesting when I see what form its going to choose, be it male/female, photo or auto. Im not worried if it ends up being a male because it will still be good to see a male plant first hand rather than lookin at a picture of one.

I would prefare a photo but an auto would just be as good cos it would force me to read up on autos too. Anyway, we'll see what the future brings. Smile  

Stootie
Patreon Bling
1K Post Likes
2.5K Post Likes
Active Grow Diary Bling
5k Post Likes
10k Post Likes
Moderator Bling
3 Complete Grow Diaries
OG
Points: 49933
Posts: 1763
Topic starter
(@stootie)
Limonene
Joined: 9 months ago

3 Weeks old today

Its a bit bigger but not really much new here, just feeding it biobizz fish mix so far.

It'll be needing repotting soon but Im hoping I should have new pots home next week, I finally got round to ordering pots off ebay.... or A pot, when I ordered them (or it) there was a drop down menu that said AMOUNT, and there was another drop down menu below it that said QUANTITY, and that confused the fuck out of me, but hopefuly there will be 2 coming home and if not there will be 1 coming home.

P5290274
P5290275
P5290277
P5290278

The stem is hell of a long but it looks pretty thick and sturdy too. Iv still not had any problems with it, apart from the unknown identifuckasian and gender LoL  

Stootie
Patreon Bling
1K Post Likes
2.5K Post Likes
Active Grow Diary Bling
5k Post Likes
10k Post Likes
Moderator Bling
3 Complete Grow Diaries
OG
Points: 49933
Posts: 1763
Topic starter
(@stootie)
Limonene
Joined: 9 months ago

4 Weeks old today

I thought my plant looked kinda small like in the picture.... then I realized I was looking at last weeks post and iv still not uploaded this weeks one. The smoke be playin tricks wit ma mind I tells ya Mr. Green  

Anyway, im still putting this one in with my other 2 plants under the aray from 6am to 6pm then it goes back in the cupboard under my cheap lights for another 6 hours.

Im feeding it 2ml of bio fish mix and 2ml of bio grow.

P6050307
P6050308
P6050309

Hopefully we'll get to see what its going to be soon, photo auto male female or tomato plant.   Cheers lads Smile  

Chillbert
(@chillbert)
Joined: 11 months ago

Patreon Bling
Chess Club
1K Post Likes
2.5K Post Likes
5k Post Likes
2 Plant of the Month Wins
10k Post Likes
Moderator Bling
3 Complete Grow Diaries
The High Council Award
Veteran
Points: 40917
Limonene
Posts: 2065

@stootie

fingers crossed for a photo girl !! if not then auto reads ups coming your way !!

thanks for sharing bro... love your diaries

Stootie
(@stootie)
Joined: 9 months ago

Patreon Bling
1K Post Likes
2.5K Post Likes
Active Grow Diary Bling
5k Post Likes
10k Post Likes
Moderator Bling
3 Complete Grow Diaries
OG
Points: 49933
Limonene
Posts: 1763

@chillbert haha yea a photo girl would be ideal but I would need to start reading up on autos soon anyway cos I got some auto seeds home today, might try one or a couple of them next.... well not next because I planted 2 more photos yesterday, I checked them earlier to see it they had broken through yet but all I could see was a 4" worm lying across the top of the pot LoL   I should have checked the soil better for worms when I was filling the pots, hope its not bashed into the seed on the way up.haha

I think the sooner my weed gets done the better, the grow might get the full attention it deserves. LoL   Thank you for reading my diarys and keeping them heading in the right direction.haha cheers bro Grin  

WoodI2
100 Post Likes
250 Post Likes
500 Post Likes
1K Post Likes
2.5K Post Likes
5k Post Likes
1 Complete Grow Diary Award
10k Post Likes
Legendary
Points: 29885
Posts: 1548
(@woodi2)
Limonene
Joined: 1 year ago

It's going to be a Cinderella story, the little seed from Nowhere Ville, found it way into a bucket of "ye old dirt from a field", yep the real stuff. From here the story begins... Starry Eyes ha lol

Stootie
(@stootie)
Joined: 9 months ago

Patreon Bling
1K Post Likes
2.5K Post Likes
Active Grow Diary Bling
5k Post Likes
10k Post Likes
Moderator Bling
3 Complete Grow Diaries
OG
Points: 49933
Limonene
Posts: 1763

@woodi2 I hope your right, as long as it doesnt go all humpty dumpty, and I certainly dont want 3 little pigs turning up either.haha Cheers Woodi Wink

Stootie
Patreon Bling
1K Post Likes
2.5K Post Likes
Active Grow Diary Bling
5k Post Likes
10k Post Likes
Moderator Bling
3 Complete Grow Diaries
OG
Points: 49933
Posts: 1763
Topic starter
(@stootie)
Limonene
Joined: 9 months ago

5 Weeks old today

This plant's in the cupboard full time now because theres no room in the shower for it anymore.

Im feeding it 2ml fish mix and 2ml Bio Grow, I repotted it either yesterday or the day before.

Its lookin wierd as fuck, its got big leaves at the top and small ones at the bottom kinda like an upside down christmas tree LoL  

P6120316
P6120317
P6120318
P6120319

But apart from that its still been problem free. cheers Smile  

Zombie Nation
(@zn)
Joined: 3 years ago

1 Plant of the Month Win
10k Post Likes
Chat Moderator Bling
Active Grow Diary Bling
1 Complete Grow Diary Award
Admin Bling
The High Council Award
Sex Pot Grow Off
OG
Points: 89321
Valencene
Posts: 3079

@stootie Spent 10 years in a grinder...not surprised she's a little confused LoL looks cool though & happy

Stootie
(@stootie)
Joined: 9 months ago

Patreon Bling
1K Post Likes
2.5K Post Likes
Active Grow Diary Bling
5k Post Likes
10k Post Likes
Moderator Bling
3 Complete Grow Diaries
OG
Points: 49933
Limonene
Posts: 1763

@zn haha yea probably doesnt know its arse from its elbow after that long in solitary confinement LoL  

I was just thinking seeing as its 5 weeks old now and I still dont know if its auto or photo... would now be a good time to flip it just to find out?

And if the seeds did come from buds iv had sometime..... and if it does end up being female... will this plant end up with seeds in the buds aswell if the original plant had seeds in the buds?  if that makes any sense.lol Smile  

Mix
100 Post Likes
250 Post Likes
500 Post Likes
1K Post Likes
2.5K Post Likes
1 Complete Grow Diary Award
Known Member
Points: 7938
Posts: 469
 Mix
(@mix)
Caryophyllene
Joined: 9 months ago

It does look strange. Dunno if it’s because it’s a runt ive had some nice yields from some runts either way. Here’s hoping she’s a lady 🌱

lol 27 unknowns is a lot to grow for sure sure you’ll find a least one that’s a keeper or a darn good smoke at the very least 😀. 

Stootie
(@stootie)
Joined: 9 months ago

Patreon Bling
1K Post Likes
2.5K Post Likes
Active Grow Diary Bling
5k Post Likes
10k Post Likes
Moderator Bling
3 Complete Grow Diaries
OG
Points: 49933
Limonene
Posts: 1763

@mix Yea it would be cool if it does end up delivering some goods but im not worried if I dont get anything, its not really a serious grow I just wanted to find out what the fuck they are LoL  

I would rather be growing some of the other seeds iv bought but if this does end up being good seeds then its a bonus, not every day you find seeds you didnt know you had.lol cheers mate Wink  

Page 1 / 5

Our forum is free to join. We are an international cannabis forum that helps people all over the world grow their own personal supply of cannabis. Through our site you will find cannabis breeding forumscannabis deficiency forumsindoor cannabis growing forums, and much more. 

We are a home growers cannabis forum, and we only allow people who grow cannabis for personal use to be members. Our mission is to help you grow your own cannabis. We do not buy/sell/trade cannabis, or equipment for growing cannabis. Our site is strictly a cannabis smokers forumcannabis growers forum and forum for medical cannabis users.

Use our guides on how to growing cannabiscannabis grow dairies, and growers forum to find all the info you need to learn how to grow your own cannabis.

Any member who is suspected of growing cannabis for commercial gains will be banned immediately.

Please read our forum rules, and enjoy the site.

Find us on all social networks! Just search for Percys Grow Room